השקעות נדל"ן בארה"ב- מצ'לסי ועד ניו ג'רזי

מערכת שורש  יח אדר, תשעח  3/5/2018

לפני שמשקיעים בנדל"ן מומלץ בחום לעשות שיעורי בית, להכיר את התחום ובפרט את שוק הנדל"ן הספציפי שבו שוקלים לרכוש נכס מניב, להבין איזה סוג משקיעים אתם ומהי ההשקעה האופטימלית עבורכם
.......................

השקעות נדל
אם בעבר תחום נדל"ן סיפק לבני האדם פתרונות מגורים ומקומות לקיים בהם פעילות עסקית, כיום כבר ברור לחלוטין שבנוסף לצרכים החיוניים הנ"ל נדל"ן הוא גם הזדמנויות השקעה מתגמלות. חשוב להבהיר: לא כל נכס, אטרקטיבי ככל שייראה, הוא אכן כזה שיניב את התשואה המבוקשת. לפני שמשקיעים בנדל"ן מומלץ בחום לעשות שיעורי בית, להכיר את התחום ובפרט את שוק הנדל"ן הספציפי שבו שוקלים לרכוש נכס מניב, להבין איזה סוג משקיעים אתם ומהי ההשקעה האופטימלית עבורכם, ועוד עצה שתקפה כמעט בכל מצב היא להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע עדכני.

נכון לראשית 2018, שוק הנדל"ן הכדאי ביותר עבור הישראלים הוא שוק הנדל"ן בארה"ב, וליתר דיוק: נדל"ן בניו יורק ובסביבתה. יש לכך מספר סיבות: ראשית, מחירי הנדל"ן בארץ עלו ברציפות, ובשיעור ניכר, במשך יותר מ-10 שנים, כך שכיום רמתם גבוהה ומקשה על מציאת הזדמנויות מוצלחות באמת (שהרי התשואה נגזרת לא רק מתזרים המזומנים החודשי שמניב כל נכס אלא גם ממחירו). בנוסף עושה רושם שממשלת ישראל התעוררה סופסוף ופועלת על-מנת לצנן את שוק הנדל"ן, כך שלא תיווצר כאן בועה מסוכנת, ובכל מקרה שוק הנדל"ן בישראל הגיע לנקודה רגישה מאוד - כך שלמשקיעים זהירים וחכמים מומלץ לחפש אלטרנטיבות.

שוק הנדל"ן בארה"ב מהווה אלטרנטיבה מוצלחת, ובפרט בימים אלה, שכן ממשל טראמפ פועל במרץ כדי להסיר חסמים שונים בפני בנייה ויזמות בארה"ב וכן לחיזוק הכלכלה האמריקאית באופן כללי, כך שעל-פי ההערכות המקובלות, מחירי הדירות והבתים בארה"ב צפויים לעלות, ואפילו בשיעור ניכר. סיבה טובה נוספת לכך שההמלצה היא על השקעה בנדל"ן בארה"ב דווקא היא רמת המחירים ההתחלתית הנמוכה במדינת הענק - תוצאה של צניחת מחירי הנדל"ן בעשרות אחוזים לפני כ-10 שנים במסגרת משבר הסאב-פריים.

איפה להשקיע בארה"ב בנדל"ן?
ערן פולק מ-HAP, קרן השקעות בנדל"ן מהמובילות בארץ, ממליץ על שני מקומות ספציפיים ברחבי מדינת הענק למי שמחפש נכס מניב והזדמנות לרווח מרשים: צ'לסי וניו ג'רזי.

צ'לסי היא אחת השכונות היותר טרנדיות במנהטן, שלכשעצמו הוא הרובע המוביל בניו יורק, העיר מספר אחת בעולם מהרבה בחינות. למעשה צ'לסי היא כבר הרבה יותר מטרנד, שכן היא מהווה מזה שנים רבות מוקד להתרחשויות תרבותיות מרתקות, חיי לילה שוקקים ומקום שכיף לחיות בו. האוכלוסייה בשכונה מגוונת מאוד, דבר שגם הוא תורם לערך הנדל"ן בה, ולמעשה במובנים רבים צ'לסי - שנמצאת בין השדרה ה-6 לבין נהר ההאדסון, ובין הרחובות 14 ו-30 - היא הסוהו החדש. בשנת 2016 החלה חברת HAP בבניית צמד מגדלים בצ'לסי - מגדלים שיכללו כ-250 יחידות דיור וכן שטחי מסחר משמעותיים, בריכת שחייה, ספא, חדר יוגה ועוד. להערכת ערן פולק מ-HAP ההשקעה הכוללת במתחם, שנקרא HAP Eight (שכן הוא הפרויקט השמיני של החברה בניו יורק), תסתכם בכ-387 מיליון דולר ואילו ההכנסות הצפויות ממנו הן כ-650 מיליון דולר - אינדיקציה מצוינת לכדאיות ההשקעה בנדל"ן בצ'לסי.

עוד לוקיישן עליו ממליץ ערן פולק מ-HAP הוא ניו ג'רזי, השכנה של ניו יורק שלעתים נשארת בצל שלה אבל יש לה הרבה מה להציע גם בפני עצמה, ובפרט למי שמחפש השקעות כדאיות בנדל"ן. בין האיכויות החשובות של ניו ג'רזי: מערכת חינוך שנחשבת למצוינת (ובהתאם מושכת אוכלוסייה חזקה), הכנסה גבוהה לנפש (מקום 4 מבין כל המדינות בארה"ב), חיי קהילה תוססים, צפיפות אוכלוסין גבוהה יחסית (כך שהביקוש לנדל"ן רב) והקרבה לניו יורק.